Diumenge tindrà lloc la vint-i-sisena edició del concurs de sardana revessa
El Concurs individual de sardana revessa de Cervera arriba aquest diumenge 9 de febrer a la seva vint-i-sisena edició. La celebració d'aquest certamen, a més, suposa la inauguració del curs competitiu a les comarques lleidatanes de l'any 2025, durant el qual tindran lloc una quinzena de concursos individuals i de colles arreu de la demarcació, entre els mesos de febrer i novembre.
El concurs d'aquest diumenge tindrà lloc a l'Auditori de Cervera (carrer Major, 66) i s'iniciarà a partir de les 9.00 hores, amb una sessió d'aprenentatge a càrrec de Joan Manuel Paños, mestre de sardana revessa. A les 10.30 hores s'obriran les inscripcions i el mateix certamen començarà puntualment a les 11.30 hores del matí al mateix Auditori. La música en aquesta edició vint-i-sis anirà a càrrec de Cobla Tàrrega.
El concurs està organitzat per la Colla Sardanista Jovencells i Amics de la sardana de Cervera, amb el suport de la Paeria de Cervera, la Unió de Colles Sardanistes de Catalunya i l'Agrupació de Colles Sardanistes de les Terres Lleidatanes (Acstell).
La sardana revessa és un enigma musical que consisteix a esbrinar el nombre de compassos de dos temes musicals que s'interpreten encadenats, i que el compositor ha compost d'aquesta manera per dificultar saber el tiratge de curts i de llargs de la sardana interpretada.
Un calendari amb quinze cites
El de Cervera serà l'únic concurs individual previst per aquest 2025 a Ponent, però aquest mateix mes de març començarà el 50è Campionat de Colles Sardanistes de la Terra Ferma, amb catorze concursos sardanistes més.
Inaugurarà l'agenda el concurs de Ponts, el qual tindrà lloc el dia 2 de març i anirà seguit del d'Almacelles, el dia 9 del mateix mes. El de Rosselló serà el sis d'abril i, coincidint amb la festa major de Lleida, la capital de la Terra Ferma organitzarà la setanta-cinquena edició del concurs de sardanes, sent el més longeu de la província. El 31 de maig també se celebrarà el de la localitat d'Agramunt. Les cites estiuenques seran el 8 de juny a Mollerussa i el 30 d'agost a Encamp. Vilanova de Bellpuig acollirà un concurs el 6 de setembre i l'endemà serà el torn de les Borges Blanques. Tàrrega arribarà a la quarantena edició del seu concurs el dia 14 de setembre. Per tancar el mes, Cervera acollirà el concurs de colles el dia 28. Bellvís el 26 d'octubre i Balaguer el 9 de novembre seran les darreres cites. Encara està pendent de confirmació la data exacta del concurs de Verdú.
L'Agrupació de Colles Sardanistes de les Terres Lleidatanes (l'ACSTELL). És l'organitzadora del Campionat de Colles Sardanistes de la Terra Ferma. Aquesta entitat està formada per totes les colles en actiu de les comarques de la demarcació lleidatana. Es va constituir l'any 1975 i està regida per una junta directiva, escollida per totes les colles sardanistes en actiu de les comarques lleidatanes en l'Assemblea General de l'entitat. Una de les seves funcions principals és organitzar i coordinar el Campionat de Colles Sardanistes.
0