Es commemorarà amb una jornada el diumenge 8 de juny
La Colla Sardanista Verge del Miracle commemora enguany el seu 60è aniversari. Per celebrar aquesta efemèride, s'han organitzat diversos actes que tindran lloc el diumenge 8 de juny a la ciutat de Balaguer.
La jornada s'iniciarà a les 11 hores amb una missa a l'església del Miracle. Tot seguit, s'ha previst una recepció institucional a la Paeria de Balaguer, amb la participació de diverses autoritats, encapçalades per la paera en cap, Lorena Gonzàlez. Durant l'acte també es projectarà un vídeo commemoratiu i s'exposarà una sèrie de fotografies que repassaran les sis dècades de trajectòria del grup sardanista.
A partir de les 12 hores, la plaça del Mercadal acollirà una ballada de sardanes a càrrec de la cobla Tàrrega. La jornada servirà, a més, per estrenar de la sardana ‘Colla Verge del Miracle', una nova sardana composada expressament per a l'ocasió, obra del compositor Òscar Barqué. Aquesta obra s'afegeix a la sardana que la colla ja tenia dedicada des dels anys noranta, titulada ‘Verge del Miracle', escrita pel compositor balaguerí Enric Sauret.
La jornada commemorativa es clourà amb un dinar de germanor al restaurant La Dida de Vallfogona de Balaguer. L'acte reunirà dansaires de totes les generacions que han format part de la colla al llarg dels seus seixanta anys d'història.
0