La sardana serà protagonista aquest diumenge a diversos indrets de la província de Lleida amb motiu del Dia Universal de la Sardana, una jornada que se celebra arreu del país.
A Balaguer, la celebració començarà al matí, a partir de les 11.00 hores, als Jardins del Sant Crist, amb la ballada a càrrec de la Cobla Maricel. En el marc d'aquest acte, es llegirà el manifest unitari de la jornada, que enguany ha estat elaborat per la companyia teatral Dagoll Dagom en motiu del seu 50è aniversari. La lectura anirà a càrrec de la compositora tarragonina Anna Abad, tible titular de la mateixa cobla. Durant la ballada s'interpretarà la sardana comuna escollida per enguany, "Juny", del compositor Juli Garreta, que sonarà a totes les ballades organitzades a Catalunya com a símbol compartit.
A les 12.00, Alguaire també celebrarà la jornada amb una ballada popular a la Plaça de la Sardana. Ja a la tarda, a les 19.30 hores, la Plaça de Santa Anna de Cervera acollirà una ballada amb la Cobla Tàrrega, mentre que a la mateixa hora, a la Seu d'Urgell, la Plaça de Catalunya es convertirà en l'escenari d'una ballada amb la Bellpuig Cobla com a formació convidada.
La jornada d'enguany també comptarà amb un acte central celebrat el dissabte 21 de juny al parc d'atraccions del Tibidabo, a Barcelona, que inclourà activitats festives i sardanes en directe. Tanmateix, les ballades descentralitzades, com les de la província de Lleida, són una peça fonamental per mantenir la vitalitat de la sardana a tot el territori.
El Dia Universal de la Sardana, que se celebra sempre el diumenge previ a Sant Joan, és una iniciativa impulsada per la Confederació Sardanista de Catalunya – SomSardana.
0