Sardalleida

Taller de sardanes satàniques a Alpicat i Balaguer

Taller de sardanes satàniques a Alpicat i Balaguer
Autoria imatge: Federació Sardanista de les Comarques de Lleida

Serà impartit pels joves de l'Agrupació Sardanista de Molins de Rei

Aquest proper mes d'octubre tindrà lloc el primer taller de sardanes satàniques de les Terres de Ponent. Amb una durada total de sis hores, la formació se celebrarà durant dos dissabtes consecutius, i estarà impartida pels joves de l'Agrupació Sardanista de Molins de Rei, l'entitat que ha popularitzat aquesta manera de ballar entre els joves, en ballades i aplecs d'arreu de Catalunya.

La primera de les dues sessions se celebrarà en el marc de la Sardanada de Balaguer, el dissabte 4 d'octubre a partir de les 15 hores al pati de l'Escolapis Vells, l'edifici que acull la biblioteca i l'escola de música municipals. D'aquesta manera els participants podran enllaçar la formació amb les cinc hores non stop de sardanes balladores que s'han programat aquella mateixa tarda-vespre a la plaça del Mercadal balaguerina.

La segona sessió amb la que es tancarà el curs tindrà lloc a Alpicat el dissabte següent en el marc del seu aplec de la sardana, i es durà a terme al Parc del Graó, el mateix emplaçament de l'aplec. Segons ha explicat la Pepi Montardit, presidenta de l'agrupació, els alumnes del taller tindran l'opció de participar del dinar de l'aplec, que es farà just, i que pel preu de cinc euros oferirà un entrepà de llonganissa a la brasa, amb gelat i beure.

Una de les novetats d'aquest curs és que s'organitza conjuntament per dues entitats sardanistes diferents, que inicialment tenien previst d'organitzar cadascuna per separat un taller d'iniciació a aquesta manera de ballar. Segons explica Jaume Marvà del Col·lectiu Sardanista de Balaguer, un cop van veure que es tractava de dos dissabtes seguits es va acordar de fer un únic taller, i d'aquesta manera poder doblar la durada de la formació, i així garantir que els participats puguin sortir dominant aquesta coreografia.

Aquesta setmana s'han obert les inscripcions, i segons apunten de l'organització s'estan omplint les places a molt bon ritme, fet que fa pensar que s'haurà de posar el cartell de complert. El preu del curs és de 10 euros, excepte els joves d'entre setze i vint-i-nou anys, que el poden gaudir gratuïtament, i els socis de les dues entitats organitzadores, que tenen un descompte del cinquanta per cent. Es pot formalitzar la matrícula omplint el formulari que es troba a l'adreça web ja.cat/sataniques .

Les sardanes satàniques o ballar de persiana és una manera de ballar sardanes que es va començar a popularitzar al segle XIX, però que amb l'aparició de les colles sardanistes de competició va caure en l'oblit en bona part de Catalunya. Tot i així, en alguns indrets es va mantenir viva entre el públic més habitual del circuït d'aplecs. Es caracteritza per prioritzar el moviment horitzontal per davant del moviment vertical, i per tant, substitueix la tradicional motlla del salt per tres puntejos diferents, que es fan a tota velocitat, permetent d'aquesta manera uns moviments horitzontals que sobretot al tutti final li donen més espectacularitat que els passos habituals.




0

DEIXA UN COMENTARI

DARRERES NOTÍCIES

AGENDA

ALTRES TITULARS

NOTÍCIES PER TEMÀTICA

AGENDA PER TEMÀTICA