Sardalleida

Les revesses de Cervera donen el tret de sortida a les competicions sardanistes

Les revesses de Cervera donen el tret de sortida a les competicions sardanistes
Autoria imatge: Federació Sardanista de les Comarques de Lleida

Ponts i Almacelles seran els primers concursos de colles

El 27è Concurs Individual de sardana revessa de Cervera donarà aquest diumenge el tret de sortida a la temporada competitiva sardanista de Ponent i els Pirineus lleidatans. Tindrà lloc a l'Auditori Municipal de la capital de la Segarra i comptarà amb la presència de la Cobla Tàrrega. A les 9.00 h s'oferirà als participants una sessió d'aprenentatge a càrrec de Joan Manuel Paños. A les 10.30 h, s'obriran les inscripcions pel concurs individual i aquest començarà oficialment a dos quarts de dotze del migdia. Cal recordar, que el certamen de Cervera és l'únic de sardana revessa que tindrà lloc aquest 2026 a la demarcació de Lleida.

D'altra banda, el 51è Campionat de Colles Sardanistes de la Terra Ferma començarà oficialment el 15 de febrer a Ponts (La Noguera). Com és habitual, serà a la plaça del Segre Mitjà, a partir de les 12.00 hores i enguany la música anirà a càrrec de l'Orquestra Cobla Montgrins. En cas de mal temps, l'organització traslladarà el certamen a la Sala 1 d'Octubre.

La segona cita del calendari competitiu sardanístic serà a Almacelles, el diumenge 1 de març. També serà a les 12 del migdia, en aquest cas a la Plaça de la Vila amb la cobla jovenívola d'Agramunt. Les inscripcions de tots dos concursos segueixen obertes.

El 51è Campionat de Colles Sardanistes de la Terra Ferma està organitzat per l'Agrupació de Colles Sardanistes de les Terres Lleidatanes (l'ACSTELL). L'òrgan està format per totes les colles en actiu de les comarques de la demarcació lleidatana. Es va constituir l'any 1975 i està regit per una junta directiva, escollida per totes les colles sardanistes en actiu de les comarques lleidatanes en l'Assemblea General de l'entitat. Una de les seves funcions principals és organitzar i coordinar el Campionat de Colles Sardanistes de la Terra Ferma, que té lloc en diferents localitats del territori lleidatà i organitzar i coordinar els concursos juntament amb les entitats de les poblacions corresponents (convocar les colles, assignar-hi els jurats i elaborar les classificacions). Enguany, el Campionat organitzat per ACSTELL arriba a la seva cinquantena edició.




0

DEIXA UN COMENTARI

DARRERES NOTÍCIES

AGENDA

ALTRES TITULARS

NOTÍCIES PER TEMÀTICA

AGENDA PER TEMÀTICA