L'Agrupació Sardanista de Mollerussa organitza una nova edició de la tradicional ballada de sardanes per celebrar la Diada de la Mare de Déu de Montserrat el pròxim dilluns 27 d'abril.
La celebració de la diada s'iniciarà a les 6 de la tarda amb la tradicional ofrena floral a la imatge de la Moreneta i continuarà amb la missa diària en el temple parroquial de Sant Jaume.
Seguidament, a les 7 de la tarda, tindrà lloc la ballada de sardanes a la Plaça de l'Ajuntament, a càrrec de la Cobla Jovenívola d'Agramunt. Entre les sardanes del repertori, la cobla interpretarà "Mollerussa Capital de la Sardana 2026", d'Òscar Barqué, en record dels 10 anys de la capitalitat sardanista.
Amb aquesta diada, l'Agrupació Sardanista de Mollerussa commemora l'entrada al temple parroquial de la imatge de la moreneta l'any 1961, una escultura promoguda per l'Agrupació i gràcies a la subscripció popular es va poder realitzar. L'any 1969, s'incorpora a la celebració de la diada montserratina la ballada de sardanes que s'ha celebrat de forma ininterrompuda fins als nostres dies.
Aplec de la Sardana
L'Agrupació Sardanista de Mollerussa recorda que l'aplec de la sardana se celebrarà el dissabte 16 de maig en el marc de les activitats de la Festa Major. La trobada sardanista es durà a terme a partir de les 10 del matí en el Parc Municipal.
0