Sardalleida

La Cobla Alta Segarra debutarà a Ponent a l'Aplec de les Franqueses de Balaguer

La Cobla Alta Segarra debutarà a Ponent a l
Autoria imatge: SardaBalaguer

El seu recital servirà per cloure el cinquantenari de ‘Balaguer ciutat comtal'

Balaguer viurà el proper diumenge 3 de maig una nova edició de l'Aplec de les Franqueses, una cita ja consolidada al calendari cultural de la ciutat que enguany tindrà un significat especial: servirà per posar el punt final als actes commemoratius dels cinquanta anys de la sardana ‘Balaguer ciutat comtal'. El concert de cloenda anirà a càrrec de la Cobla Alta Segarra, una nova formació nascuda a Calaf que debutarà precisament en aquest marc.

El recital, titulat Catalunya al cor, s'ha concebut com un homenatge a la música catalana i combinarà peces emblemàtiques del repertori per a cobla amb obres cantades. El president del Col·lectiu Sardanista de Balaguer, Jaume Marvà, ha destacat que des de l'inici de la commemoració es volia incloure un concert conjunt de cor i cobla, una proposta que finalment s'ha pogut materialitzar.

La primera part del concert anirà a càrrec exclusivament de la cobla, amb interpretacions de clàssics com ‘Somni', ‘Juny', ‘Camperola' o ‘Puigsoliu'. A la segona part, la Cobla Alta Segarra estarà acompanyada pel Cor Harmonia de Calaf, amb un repertori de cançons populars i peces molt conegudes com ‘Girona m'enamora', ‘Baixant de la font del gat', ‘La puntaire' o l'havanera ‘La gavina'. El concert culminarà amb la interpretació de ‘Balaguer ciutat comtal', posant així el colofó a un any d'activitats commemoratives.

La jornada de l'Aplec començarà a les onze del matí amb una ballada de sardanes amb la cobla Aires de la Terra. A la una del migdia tindrà lloc la presentació d'un retaule dedicat al monestir de Santa Maria de les Franqueses, obra del pintor Josep Maria Rosselló, que s'instal·larà a l'interior del temple, guarnit per a l'ocasió per l'Associació Dona Rural.

El programa es completarà amb una missa amb sardana d'ofrena, el tradicional dinar de germanor i una visita guiada al conjunt monumental a la tarda. L'Aplec de les Franqueses, que arriba a la seva vint-i-sisena edició, està organitzat pels Amics del Cister de Santa Maria de les Franqueses i el Col·lectiu Sardanista de Balaguer.

Compra d'entrades: https://www.entrapolis.com/entrades/aplec-de-les-franqueses-concert-amb-la-cobla-alta-segarra-i-el-cor-harmonia




0

DEIXA UN COMENTARI

DARRERES NOTÍCIES

AGENDA

ALTRES TITULARS

NOTÍCIES PER TEMÀTICA

AGENDA PER TEMÀTICA