Sardalleida

El Monestir de les Avellanes homenatja Jaume Solsona amb una gran trobada sardanista

El Monestir de les Avellanes homenatja Jaume Solsona amb una gran trobada sardanista
Autoria imatge: Monestir de les Avellanes

El germà marista és un dels fundadors de la Cobla Marinada, la qual serà l'encarregada d'interpretar el repertori

El Monestir de les Avellanes acollirà aquest diumenge, 5 de juliol, una nova edició de la Trobada Sardanista de les Terres d'Urgell, una ballada molt especial que enguany retrà homenatge a Jaume Solsona, mestre, pedagog i una de les figures més influents en la història de la sardana moderna a través de la Cobla Marinada.

L'acte començarà a les 11 del matí a la plaça de Santa Maria del Monestir de les Avellanes, a Os de Balaguer, amb la participació de la Cobla Marinada, la mateixa formació que Solsona va impulsar fa més de quatre dècades durant la seva etapa docent a l'escola dels Maristes de Badalona. Nascut a Vilanova de Bellpuig i actualment resident al Monestir de les Avellanes, el germà marista serà el gran protagonista d'una jornada que vol reconèixer la seva trajectòria educativa i el seu llegat en el món de la cultura popular catalana.

Organitzada pel Monestir de les Avellanes, la trobada ha preparat un repertori especialment pensat per recordar la figura de Solsona i la història de la Cobla Marinada, considerada avui una de les cobles de més qualitat i projecció del país.

Entre les peces destacades hi figura ‘En Jaume Solsona', composta per Tomàs Gil i Membrado en honor al mestre homenatjat, així com la popular sardana cantada ‘Marinada', d'Antoni Pérez Moya, que va inspirar el nom de la cobla. El programa també inclou la sardana ‘Marinada' de Jordi Molina, escrita amb motiu del vintè aniversari de la formació, a més d'obres d'autors estretament vinculats a la seva trajectòria, com Marc Timon, Maria Mercè Navarro, David Estañol i Xavier Piñol.

La ballada s'obrirà amb ‘Os de Balaguer', de Josep Maria Bernat, i es completarà amb títols com ‘Aires garriguencs', de Conrad Saló; ‘Companys', de David Estañol; ‘Badalona 2007 dC', de Marc Timon; ‘Cercant el so de la sardana', de Maria Mercè Navarro, i ‘Somni de plaça', de Xavier Piñol.

Tot i ser una activitat oberta a tothom, la trobada comptarà amb una notable presència de colles sardanistes. Ja han confirmat la seva participació diverses colles del Grup Sardanista Montserrat de Lleida, històricament vinculat als germans maristes i al Monestir de les Avellanes, així com la colla Santa Maria de les Franqueses de Balaguer i el Grup Balàfia de Lleida, que se sumaran a aquest homenatge col·lectiu.




0

DEIXA UN COMENTARI

DARRERES NOTÍCIES

AGENDA

ALTRES TITULARS

NOTÍCIES PER TEMÀTICA

AGENDA PER TEMÀTICA