Sardalleida

Mollerussa acollirà la 20a Nit de la Sardana el 22 de novembre vinent

Mollerussa acollirà la 20a Nit de la Sardana el 22 de novembre vinent
Autoria imatge:
La 20a Nit de la Sardana, l'esdeveniment que organitza la Federació Sardanista de les Comarques de Lleida per reunir tot el sector, ja té seu. Serà a Mollerussa (Pla d'Urgell) i l'Agrupació Sardanista de la ciutat col·laborarà estretament per aconseguir que la trobada sigui tot un èxit, precisament, en l'any en què l'ACSTELL, l'Agrupació de Colles Sardanistes de les Terres Lleidatanes, celebra els seus 40 anys. Per això, ja s'estan començant a organitzar els actes d'aquesta cita que se situaran a cavall del Resquitx i el Teatre L'Amistat, tal i com ho ha explicat el president de la Federació Sardanista de les Comarques de Lleida, Carles Vall, en la presentació fetaaquest dimarts a l'Ajuntament de Mollerussa, i en què també hi ha assistit Mercè París, presidenta de l'Agrupació Sardanista de Mollerussa. L'alcalde de la ciutat, Marc Solsona, s'jha ha mostrat orgullós que Mollerussa torni a ser la seu, 5 anys després, i sobretot, per ser-ho en l'any del Tricentenari. Per Solsona 'és una manera més d’implicar-nos-hi potenciant la nostra dansa'.

La 20a Nit de la Sardana repeteix el format, modificat l'any passat, a l'hora de retre homenatges i repartir premis. Aixi, l'acte servirà per lliurar dos premis, el Premi Sardalleida i el Premi Rotllana. D'una banda, el Premi Sardalleida, és el guardó que atorguen les diferents sectorials de la Federació (Coordinadora d'Aplecs, Saltem i Ballem, ACSTELL i Informadors Sardanistes) a persones o entitats de les comarques que destaquen per la seva aportació o treball a favor de la sardana, de manera global. D'altra banda, el Premi Rotllana és el guardó que atorga la Federació a persones vinculades al món sardanista que ajuden a difondre i normalitzar el món sardanista des de la seva quotidianitat, alhora que contribueixen a donar al sardanisme una projecció exterior. El 2013 Roger Mas i Albert Font-Tarrés van rebre els Premis Sardalleida i Rotllana respectivament.

La Nit de la Sardana aplega dansaires de colles sardanistes, d'agrupacions, entitats i cobles de les comarques de Lleida. Cervera, el 2013, i Balaguer, el 2012, són les dues darreres poblacions que s'han bolcat a celebrar aquesta trobada que també inclou el lliurament dels trofeus del Campionat de Colles Sardanistes de la Terra Ferma, que enguany ha arribat a la 40a edició.

0

DEIXA UN COMENTARI

DARRERES NOTÍCIES

AGENDA

ALTRES TITULARS

NOTÍCIES PER TEMÀTICA

AGENDA PER TEMÀTICA