Lagenda dels aplecs arranca el dissabte 30 de juny amb el 28è Aplec de la Sardana dAgramunt organitzat per lAgrupació Sardanista Barretina. Laplec siniciarà a les 8 del vespre en la Plaça del Mercadal amb les cobles Vents de Riella, en la programació de tarda i la Bellpuig Cobla a la nit. Lorganització ofereix servei dentrepans per a tots els assistents. En cas de mal temps laplec es traslladarà al Pavelló Firal.
El diumenge 1 de juliol, Juneda celebrarà en el Parc de lAlegria, a partir de les 7 de la tarda, el seu 38è Aplec de la Sardana amb les cobles Jovenívola dAgramunt i la Bellpuig Cobla. LAgrupació Sardanista de Juneda és lentitat organitzadora de lAplec i que arriba aquest 2018 als 75 anys de la seva fundació.
Li prendrà el relleu el 24è Aplec de la Sardana de Rosselló el dissabte 7 de juliol a partir de 2/4 de 9 del vespre amb la Jovenívola dAgramunt.
El dissabte 14 de juliol, Torregrossa organitza el 24è Aplec de la sardana de la vila a partir de les 8 del vespre a la pista poliesportiva descoberta amb la cobla Jovenívola dAgramunt. Bellvís arriba, aquest any 2018, a ledició numero 29 del seu aplec. Serà el dissabte 21 de juliol a les 8 del vespre a la Plaça Catalunya de la població.
Arbeca tanca lagenda dels aplecs del mes de juliol amb la celebració del 27è aplec de la sardana el dissabte 28 en la Plaça del Toll a partir de 2/4 de 9 del vespre amb la cobla Jovenívola dAgramunt.
La capital de les Garrigues enceta lagost amb 26è aplec de la Sardana de les Borges Blanques el dissabte dia 4 i a 2/4 de 8 de la tarda a la Plaça del Terrall amb les cobles Contemporània i Bellpuig Cobla. El mateix dissabte 4 dagost la vila dOrganyà ha programat el seu 22è Aplec de la sardana. Serà a les 7 de la tarda en la Plaça Major de la Vila amb la cobla La Principal de Berga.
Bell-lloc tanca lagenda dels aplecs del mes dagost amb lorganització del 29è Aplec de la Sardana el dissabte 11 i que tindrà lloc a les 9 del vespre en el Parc Municipal de la població amb la cobla Jovenívola dAgramunt en la part musical.
Nova edició de Sardanes a la Fresca al Segrià.
Organitzada per l'Àrea de Cultura del Consell Comarcal del Segrià, aquest estiu 2018 arriba una nova edició de les Sardanes a la Fresca en diferents poblacions de la comarca del Segrià.
Aquesta setzena edició tindrà lloc durant les nits dels divendres dels mesos de juliol i agost a 8 municipis de la comarca: Torrefarrera, Artesa de Lleida, Alguaire, Aspa, Alcarràs, Alfés, Puigverd de Lleida i Torres de Segre
Amb aquesta iniciativa, el Consell Comarcal del Segrià, és marca com a objectiu fomentar la dansa popular catalana pel nostre territori i dinamitzar totes les agrupacions sardanistes de la comarca. En aquesta edició sha confirmat la participació de 10 colles sardanistes en les diferents ballades, les quals contribueixen a la difusió i la participació que, segon estimacions del consell, es preveu que sigui de més de 350 persones per ballada.
Les associacions sardanistes participants en el cicle són; els Amics de la Sardana d'Alguaire, Amics de la Sardana d'Almacelles, Agrupació Sardanista d'Artesa de Lleida, Grup Sardanista Balàfia, Agrupació Sardanista Germanor de Torrefarrera, Agrupació Sardanista Puigverd de Lleida, Grup Sardanista 27 d'Abril, Escola de Sardanes Torres de Segre, Associació 50 i més d'Alcarràs i lAgrupació Ixcumané de Lleida.
Les cobles que participaran en les diferents ballades són: Cobla Vents de Riella d'Agramunt, Cobla Lo Castell de Bellpuig, Cobla de Tàrrega i Cobla Municipal de Lleida.
El calendari de les ballades és: Torrefarrera 6 de Juliol; Artesa de Lleida 13 de juliol; Alguaire, 20 de juliol; Aspa, 27 de juliol; Alcarràs, 3 dagost; Alfés, 10 dAgost; Puigverd de Lleida, 17 dagost i Torres de Segre, 24 dagost.
Altres activitats
LAgrupació Sardanista de Mollerussa repeteix un any més la fórmula de les ballades itinerants en el mes de juliol. Així, el dijous 5, les ballades destiu sinicien en el Passeig de la Sardana, el següent, el dijous 12, es desenvoluparà en la Plaça dels Països Catalans i seguidament, el dijous 19 de juliol, la ballada tindrà lloc en el Pati de lEscola de Música. Lúltim dijous del mes de juliol no hi haurà ballada, ja que lendemà, el divendres 27, està programat el concert de música per a cobla.
Les ballades es reprendran el dijous 2 dagost en el carrer Ciutat de Lleida, amb servei de bar a càrrec de lAmistat, i es repetiran en el mateix indret els dijous 9, 16, 23 i 30 del mes dagost. Totes les ballades siniciaran a 2/4 de 10 de la nit i seran en so digital.
El tradicional concert de Música per a Cobla, que arriba a la seva dissetena edició, tindrà lloc el divendres 27 de juliol a les 10 de la nit en els Jardins de la Casa Canal de Mollerussa.
La Reus Jove, formació musical que ha actuat en diverses ocasions a Mollerussa, ens presentarà el concert que han estrenat aquest any: El príncep de la tenora; Ricard Viladesau, centenari del seu naixement (1918 2018)
Amb aquest concert, lAgrupació Sardanista de Mollerussa se suma als actes de celebració, que tenen lloc arreu del país, per commemorar el centenari del naixement del gran músic i compositor al qual, lil·lustre Pau Casals va anomenar El Príncep de la tenora.
Els Amics de la sardana dAlmacelles organitzen ballades de sardanes combinades amb curset diniciació els dijous del 28 de juny al 2 dagost a les 10 de la nit a la Plaça Fortuny. El dijous 26 de juliol la ballada de sardanes comptarà amb la cobla Lo Castell i clouran el curs de sardanes per a infants que shan desenvolupat des del dia 3 al 26 els dimarts i dijous del mes de juliol.
Bellpuig celebra la diada dels oci sardanista el pròxim dissabte 7 de juliol a les 8 del vespre en el Parc del Convent amb la Bellpuig Cobla i Borges Blanques organitza una ballada de sardanes el diumenge 8 de juliol en la Placeta del Terrall a les vuit del vespre amb la Cobla Vents de Riella.
0