El concurs de Colles Sardanistes d'Agramunt que va tenir lloc el dissabte 25 de maig va estrenar amb molt d'èxit el primer concurs de Galop de Presentació. Hi van concursar deu colles de les disset que van participar en el concurs en totes les categories. El primer lloc en Galop va ser per les colles amfitriones, Estol-Espígol en categoria Gran i Esbarzer en categoria Juvenil. En les categories més petites, el primer lloc en Infantil se l'endugué, Noves Branques de Vilanova de Bellpuig per davant de la Colla Escarlata de Lleida i en categoria Alevina, els més petits, Dimoniets de Lleida s'imposa a Saltirons de Vilanova de Bellpuig.
Pel que fa a la classificació en la modalitat de Lluïment en categoria Gran, el primer lloc del podi va ser per la colla agramuntina Estol-Espígol, seguida de Dolç Infern de Lleida i en tercer lloc per Verge del Miracle de Balaguer. La resta de classificació quedar en quart lloc per Xalem De Bellvís, seguits per Estelats d'Agramunt, Font de Valldans de Ponts, Jovencells de Cervera i Brut Natura de les Borges Blanques.
En Juvenils, en aquesta ocasió, la colla Esbarzer d'Agramunt, s'imposà a Guspira de Lleida. En Infantils El primer lloc fou per Escarlata de Lleida per davant de Noves Branques de Vilanova de Bellpuig. Pel que fa als més petits, els Alevins, van comptar amb la participació de dues colles de centres educatius d'Agramunt, Col·legi Mare de déu dels Socors i Escola Macià Companys. En aquesta categoria el primer lloc va ser per Dimoniets de Lleida, seguit de Saltirons de Vilanova de Bellpuig.
La colla Santa Maria de les Franqueses de Balaguer va participar fora concurs.
En la modalitat de Punts Lliures, els primers llocs van ser per Estol-Espígol en el Grup A i Dimoniets en el Grup B. I finalment, la sardana revessa fou resolta per les colles Brut Natura de les Borges Blanques i Dolç Infern de Lleida.
El moment emotiu del concurs es va produir amb l'estrena de la Sardana "Petita Arlet" del compositor Jordi Paulí dedicada a la 1a Tible de la Cobla Vents de Riella, Judit Puigpinós, regal de les companyes i companys de la cobla amb motiu del naixement de la seva filla Arlet. La Cobla Vents de Riella fou la responsable de la part musical del concurs. La sardana d'estrena va ser la segona del programa de lluïment
El concurs de colles sardanistes d'Agramunt és organitzat pel Grup Sardanista Estol amb el suport de l'Ajuntament d'Agramunt i la col·laboració de la Unió de Colles Sardanistes de Catalunya, l'Agrupació de Colles Sardanistes de les Terres Lleidatanes i la Federació Sardanista de les Comarques de Lleida.
0