Sardalleida

L'Acstell tempteja la possibilitat de recuperar els Concursos de Colles Sardanistes el mes de setembre

L
Autoria imatge: Josep Blasi

Convocatòries pels concursos de Vilanova de Bellpuig i Les Borges Blanques 

L'Agrupació de Colles Sardanistes de les Terres Lleidatanes (Acstell) a través de la secretaria de la Federació Sardanista de les Comarques de Lleida (FSCLL) ha enviat, a les colles participants en el Campionat de Colles Sardanistes de la Terra Ferma 2020, la convocatòria dels concursos programats a Vilanova de Bellpuig i Les Borges Blanques.

Aquesta convocatòria és un primer sondeig per copsar l'estat actual de les colles i la seva predisposició a participar en els concursos. L'entitat sardanista també ha plantejat, a través dels capdansers i capdanseres de les colles sardanistes, la possibilitat de transformar els concursos en ballades d'exhibició. Aquest canvi es proposa pel fet que algunes colles no podran participar en els concursos, sobretot les de categories més petites i algunes de veteranes, desvirtuant o perdent l'essència d'un concurs puntuable. 

La ballada-exhibició també permet la participació d'altres colles o grups sardanistes que habitualment no participen en el campionat però sí que ho fan en trobades sardanistes com el Saltem i Ballem Adults o en ballades d'exhibició.

Els concursos de colles sardanistes també depenen d'altres factors externs a l'organització i de l'Acstell. La majoria es programen en el marc dels actes de les festes majors locals, així, si l'ajuntament decideix suspendre els actes de la seva festa gran, també afecte al concurs de colles sardanistes.

A data d'avui l'ajuntament de Vilanova de Bellpuig manté la cita sardanista pel dissabte 5 de setembre a 2/4 de 7 de la tarda en la Plaça Catalunya de la vila i amb la Cobla Contemporània en l'apartat musical. Les Borges Blanques també manté el concurs en el marc dels actes de la Festa Major. La cita sardanista en la capital de Les Garrigues serà el diumenge 6 de setembre a les 12 del migdia en la Plaça 1 d'octubre amb la Cobla Maricel. L'Agrupació Sardanista i l'Ajuntament de les Borges Blanques estudien un nou emplaçament pel concurs per poder aplicar amb més tranquil·litat les normes sanitàries.

La crisi sanitària provocada per la Covid-19 obliga als organitzadors de qualsevol activitat prendre tot un seguit de mesures de prevenció de contagi i transmissió de la pandèmia. Des de l'Acstell es dictaran unes normes complementàries i específiques a complir en els concursos, normes derivades de converses amb la Unió de Colles Sardanistes de Catalunya amb les autoritats competents.

Així se suprimirà la sardana de germanor, la zona de públic estarà delimitada i separada de la zona d'exhibició, es registrarà el nom dels dansaires que hi participen, les colles han de disposar de gel hidroalcohòlic per les mans un cop finalitzada cada sardana i l'ús obligatori de la mascareta un cop finalitzada cada sardana per moure's per l'espai delimitat a les colles. També se suprimiran els vestuaris per abillament per evitar aglomeracions i contactes entre diferents grups.

L'Agrupació de Colles Sardanistes de les Terres Lleidatanes (l'ACSTELL) està format per les colles en actiu de les comarques de Ponent essent la seva funció principal organitzar i coordinar el Campionat de Colles Sardanistes de la Terra Ferma, el qual se celebra en diferents localitats del territori lleidatà i que aquest any 2020 arriba a la 46a edició.

L'Agrupació de Colles Sardanistes de les Terres Lleidatanes és membre de la Federació Sardanista de les Comarques de Lleida, en representació de les colles de competició de la Terra Ferma. Les colles lleidatanes estan integrades a la Unió de Colles Sardanistes de Catalunya, on hi tenen un representant a la Junta directiva.




0

DEIXA UN COMENTARI

DARRERES NOTÍCIES

AGENDA

ALTRES TITULARS

NOTÍCIES PER TEMÀTICA

AGENDA PER TEMÀTICA